Om os

Velkommen til Slagterimuseet, et enestående sted dedikeret til at bevare og formidle den rige historie og kultur omkring slagterihåndværket og kødindustrien. Beliggende i hjertet af et område med dybe rødder i kødproduktion, tilbyder Slagterimuseet besøgende en dybdegående indsigt i denne vigtige del af vores kulinariske og industrielle arv.

Vores mission er at uddanne, inspirere og engagere publikum af alle aldre om slagterihåndværkets betydning gennem tiderne. Vi gør dette ved at præsentere en omfattende samling af artefakter, fotografier, dokumenter og interaktive udstillinger, der spænder fra de tidligste dage af dyreopdræt og slagteri til nutidens moderne kødforarbejdningsmetoder.

Slagterimuseet er grundlagt af en gruppe passionerede historieentusiaster og branchefolk, der ønskede at skabe et levende arkiv og en uddannelsesplatform, som anerkender slagterihåndværkets vigtige rolle i samfundet. Vores team af eksperter og frivillige arbejder utrætteligt for at kurere og udvide vores samlinger, udvikle engagerende uddannelsesprogrammer og facilitere begivenheder, der fejrer vores fælles kulinariske historie.

Udover vores permanente udstillinger tilbyder museet en række sæsonbestemte programmer, workshops og begivenheder designet til at dykke dybere ned i specifikke aspekter af slagterihåndværket og kødindustrien. Fra hands-on slagteriworkshops til foredrag om bæredygtighed og madetik, står Slagterimuseet som et forum for dialog og læring.

Besøg Slagterimuseet og tag på en rejse gennem historien. Oplev håndværket, innovationen og de mennesker, der har formet slagteri- og kødindustrien gennem århundreder. Vi byder alle velkommen til at udforske, lære og dele i vores passion for denne fascinerende del af vores kulturelle arv.